علی شاکری: حضور دوباره وحید خواجه‌حسینی کاپیتان سابق تیم‌ملی کاراته در رأس تیم‌ملی و برعهده گرفتن هدایت آن در مسابقات جهانی ۲۰۰۸ ژاپن، پایان‌بخش حاشیه‌های بسیاری بود که در اطراف این رشته ورزشی در ماه‌های اخیر به‌وجود آمده بود.

پایبندی او به اخلاق و روابط دوستانه با شاگردانش و نتایج درخشانی که با تیم‌ملی در مسابقات جهانی فنلاند و بازی‌های آسیایی دوحه برجای گذاشت، موجب شد تا جای هیچگونه انتقادی در انتخاب مجددش باقی نماند.

این بار هم در شرایطی که تا قبل از استعفای حبیب‌الله ناظریان رئیس اسبق فدراسیون و رئیس جدید سازمان تیم‌های ملی در دوره تصدی کتیرایی، خواجه‌حسینی گزینه اول محسوب می‌شد، فدراسیون کاراته بدون اتلاف وقت او را پس از یک دوره کوتاه دوری از تیم‌ملی به عنوان سرمربی به این تیم بازگرداند.

وحید خواجه‌حسینی در شرایطی با مسئولان جدید فدراسیون کاراته به توافق رسید که در نیمه راه قراردادش با فدراسیون کاراته امارات پس از چند سال همکاری نزدیک، مجبور به قطع همکاری با آنان شد.

خواجه حسینی در اولین گفت و گوی خود پس از  رسیدن به مربیگری تیم‌ملی به سئوالات همشهری پاسخ گفت.

  • آیا پیشنهادهای دیگر و پیشنهاد مربیگری تیم‌ملی ایران در قطع همکاری شما با امارات ارتباط تأثیر داشت؟

البته پیشنهادهای زیادی از جمله از ایران و از سوی ناظریان برای مربیگری تیم‌ملی دریافت کرده بودم اما دلیل عمده قطع همکاری با فدراسیون کاراته امارات به پیشنهادهای ارائه شده برنمی‌گشت، بلکه نبود مکان تمرینی و بی‌برنامگی باعث جدایی‌ام شد و اصولاً این نوع کارکردن با روحیاتم سازگار نیست.

  • پس آنها از این بابت از شما دلخور نشدند؟

چه دلخوری؟ هرچند از درون‌شان خبر ندارم ولی قبلاً با آنها شرط کرده بودم که اگر شرایط همکاری مهیا نباشد، جدا خواهم شد.

  • با توجه به آنکه قبلاً با ناظریان صحبت کرده بودید و بعد از سوی فدراسیون منصوب شدید، آیا مشکلی پیش نخواهد آمد؟

من به راهی که انتخاب می‌کنم ایمان دارم . اگر قبول کردم، به خاطر شخص خاصی نبوده است، به خاطر تعهد به کشورم پذیرفتم و حتی با آقایان کتیرایی و آشوری هم صحبت کردم که مبادا به خاطر مذاکرات قبلی زیر بار پذیرش این مسئولیت رفته باشند و گفتم هرچه به صلاح مملکت و کاراته است انجام دهید.

  • مگر غیر از شما گزینه‌های دیگری هم مطرح بودند؟

من با هیچکس رودربایستی و تعارف ندارم، حرف دلم را زدم، چراکه به کارم ایمان دارم. بعد از دوحه هم همین حرف را به مسئولان سابق کاراته زدم که هر تصمیمی شما دارید، من می‌پذیرم.

  • با کسی هم در زمینه پذیرش دوباره مربیگری تیم‌ملی مشورت کردید؟

با کسی مشورت نکردم و به خودم اعتقاد دارم.

  • پس از قبول سرمربیگری برنامه خود را به فدراسیون داده‌اید؟

اول باید با کمک‌هایم صحبت کنم و پس از نشست با آنان برنامه‌های‌مان را اعلام می‌کنیم.

  • آیا کمک‌های شما به انتخاب فدراسیون بوده‌اند؟

یک سری گزینه‌ها را به فدراسیون داده‌ام که شامل بسیاری از قهرمانان سابق این رشته می‌شد اما پس از آنکه به دلایلی این اتفاق نیفتاد روی نام حسن شاطرزاده، شهاب سلطانی و عسگری توافق شد.

  • مهمترین رویداد پیش روی کاراته؟

مسابقات جهانی ژاپن که آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

  • آیا زمان برای آماده‌سازی تیم کافی است؟

8 ماه زمان مناسبی برای تدارک و حضوری شایسته است.

  • می‌توان همانند دوره پیش که تیم با هدایت شما با 2 طلا و 2 برنز برای نخستین بار در دو رده مردان و زنان پنجم جهان شد، به موفقیت این تیم امیدوار بود؟

اگر راه درست را طی کنیم و همه در یک مسیر حرکت و از پراکندگی بپرهیزیم،  همه چیز امکان‌پذیر است. با لطف خدا هیچ چیز غیرممکن نیست. به پیش‌بینی اعتقادی ندارم و اگر از همان شروع تدارک تا رسیدن به پای «تاتامی» همه وظایف‌شان را به طور صحیح انجام دهند، همه از کسب افتخار لذت خواهیم برد.

  • به گذشته برگردیم، می‌گویند تیم موفق مسابقات جهانی فنلاند حاصل تلاش دباغیان و همکارانش بود و شما با آن تیم آماده نتیجه خوبی گرفتید؟

اصلاً مایل به پاسخگویی به این نوع سئوالات نیستم چراکه در آن موفقیت کسب شده هیچ سهمی برای خود قائل نشدم. نام من و این و آن هم مطرح نیست و تنها الطاف خداوند و همدلی بچه‌ها آن نتیجه تاریخی را رقم زد.

مربیان قبلی تیم‌ملی هم 7 ماه تمام زحمت کشیدند و همه اعضای خانواده کاراته در افتخارات مسابقات جهانی فنلاند سهم داشتند.

کد خبر 48383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز